woensdag 20 januari 2010

Het begin voor Lique's Handmade is in volle gang

Al zo'n jaar of 6 ben ik bezig met Lique's Hangmatjes & Co, mijn bedrijfje voor hangmatten voor ratten en fretten. Het is onwijs leuk, vooral ook natuurlijk om dat ik zelf ratten hou. Het is een grote passie van mij. Het is heerlijk om iets te maken en vervolgens je dieren er volop van te zien genieten! Zo zie je hier onze Moos heerlijk genieten van een 'verse' hangmat. Dat is dus genieten!


Maar m'n handen kriebelden toen ik ruim 1,5 jaar geleden een haaknaald in mijn handen kreeg en daar mee aan de slag ben gegaan. Breien had ik al 'geleerd' toen ik nog in groep 5 zat en tsja, die breienaalden, dat was toch niet mijn beste vak, maar ik vond het heerlijk om te doen. Die haaknaald was wel een fijne uitdaging, maar een uitdaging die ik eigenlijk binnen een uur onder de knie had en langzaam aan via de ouderwetse weg, oma, of de nieuwerwetse weg You Tube goed baas kon worden. Ik vond het onwijs leuk en heb vele dingen gemaakt. Ik vond het heerlijk en fantastisch om te doen en genoot er volop van. Ondertussen had ik al is op een handwerk beurs Zpagetti gezien, maar nee, m'n hart werd er niet warm of koud van, tot het wel begon te kloppen ik een setje had gekocht, nou binnen 1 dag was de eerste bestelling bij Hoooked een feit. Ik was helemaal weg van de manier van haken. Soms was het een flinke omschakeling om weer gewoon te haken of amigurumi patronen te lezen.
Nu ben ik zo ver dat ik naast Lique's Hangmatjes & Co een tweede pad in te slaan waar ik al lang over nadenk. Ik al een kleine samenwerking met Tess van Koekeridoo heb met de opberg hoesjes voor haaknaalden. En nu hoop ik veel mensen blij mee te kunnen maken door wat ik mensen wil gaan bieden. Dus Lique's Handmade is ontstaan. Ik ben volop met de website bezig. Het is onwijs leuk om te doen en ik hoop binnenkort jullie te kunnen verwelkomen op mijn nieuwe website en misschien 1 van jullie te mogen ontvangen voor een leuke workshop. Een eerste preview van hoe de site er een beetje uit komt te zien krijgen jullie nu al, kijk en geniet en ik hoop ik dat het een leuk vinden!


Hopelijk kan ik jullie het officiele gauw laten zien!

3 opmerkingen: