vrijdag 16 juli 2010

Het doorgeef Stokje: Hoe het begon

Ik kreeg van Nancy het stokje Hoe het begon..

Dit is hoe het voor mij allemaal is begonnen...

Ik weet het nog heel goed hoe ik op zondag middag onder m'n stapelbed met vilten lapjes en borg stofjes van m'n moeder bezig was om de vingerpopjes uit de BoBo te maken.
Ik heb er denk ik wel 10 van ieder gemaakt. Het waren Bert en Ernie vingerpopjes. Het patroon stond in de BoBo, en zowaar toen ik net op internet zocht vond ik nog iets van de BoBo, ik wist niet dat dat nog bestond joh!

Het zit denk ik ook wel in de familie. Onze opa, die ik helaas nooit heb mogen kennen was meubelmaker, en werkte veel met de naaimachien en was daar enorm goed in. Net als mijn vader die jaren lang zijn eigen geweldig grote en mooie vliegers heeft gemaakt op de naaimachien, met spanwijdtes van zeker 3 meter soms, of 10 vliegers achter elkaar!
Bedenk ook het verhaal wat er in stond, over een paar kinderen die altijd spelletjes in de grote bruine kleding kast speelden.. *sentiment*
Maar goed, hoe het begon. Ja, bij de BoBo is het begonnen. Maar eigenlijk al eerder, want oh wat deed ik graag knutselen met m'n moeder.
Dit alles was denk ik al op een leeftijd van een jaar of zeven/acht.
Ook kan ik me nog herinneren dat we in groep 7 ooit een kussentje moesten maken. En wat voor stof vond ik? Prachtige glimmende zeeblauwe stof. Daar heb ik een dolfijn van gemaakt en met de 'T' steek vast gemaakt op een prachtige blauwe andere stof. Ik weet nog dat ik zo trots was, ik was zo ijverig ermee en het heeft me dan ook het hoogste cijfer laten oplopen een 10!

Ook kan ik me nog een heksen hoed herinneren die ik met de naaimachien, stof en karton heb gemaakt.
Uiteindelijk kreeg ik weer ratten en die lieve dieren houden enorm van een hangmat. En daar ben ik ongeveer 7,5 jaar geleden mee begonnen voor mezelf. De naaimachien van m'n moeder meegenomen en thuis hangmatten voor m'n eigen ratten maken.
Al snel zagen mensen via Ratten Fora dat ik matten maakte en al snel kreeg ik de eerste bestellingen binnen. Eerst een gratis Freewebs website, uiteindelijk een OSComerce website laten bouwen door Willem en al snel kwam ik bij mijn webwinkel terecht en was m'n bedrijfje een feit. Beursen liep ik af, bestelligen via het internet. Dit doe ik nog steeds tot de dag van vandaag, al moet ik zeggen, vanaf 01-08-2010 ga ik stoppen en ga ik verder met Lique's Handmade
Hier twee foto's van mijn eigen ratten kooi met hangmatten er in!
Je kan ook nog een snelle blik werpen op Lique's Hangmatjes

Uiteindelijk ben ik veel bezig gegaan met amigurumi en gewoon haken en toen was het op een gegeven moment zo'n rommel met haaknaalden en alles erbij dat ik er een hoesje voor heb gemaakt. Deze kun je kopen op de website van Lique's Handmade.
Ze hebben ook een tijdje in de webwinkel van Koekeridoo gestaan.

Ondertussen is toen besloten dat ik ga stoppen met Lique's Hangmatjes & Co en verder ga met Lique's Handmade. Daar ben ik blij en tevreden mee.

Ik zit nog veel meer achter de naaimachien voor tassen, hoesjes, opruim bakjes, hoezen voor agenda's en ga zo maar door!
Ik ga het stokje door geven aan Dutch Apple, Lief Geval, Lieve Lyntje en Lil' Miss Polkadot

Wat is de bedoeling?!

1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie.
Je kunt het hebben over: je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - je topstuk - je werkplekje - weetjes - tips.

2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.

3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).

4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten