zondag 18 juli 2010

Haken, haken en nog is haken

De tas van de kleuren groen, paars, lila, roze, baby roze, aqua blauw, baby blauw waren nog over. Ik had overal twee bollen van, maar hield zelfs van de eerste nog nog het een en ander over. Ik ben toen maar begonnen met summer squares te gaan haken, je begint heel mooi met een rondje met een steek waar je de eerste 10 keer de weg van kwijt raakt..
Draad oppakken, door steken, draad oppakken, door twee lussen, draad oppakken, draad door het 'gat' halen, door twee lussen, door drie lussen.
Zo alsjeblieft! Succes!
Maar goed, als je het vaker hebt gedaan, dan gaat het wel hoor.
Dan krijg je deze squares. Ik meot alleen leren dat ik bij elke square die ik klaar heb gelijk af te hechten, wantvan 12 squares de draadjes afwerken is rot werk! D
Maar m'n eerst volgende twee na deze allemaal zijn gelijk netjes afgewerkt.
Uiteindelijk haak ik vier squares aan elkaar en maak daar weer een rand omheen. Ik heb er nu 2 randen om heen gehaakt, maar wil er nog 2 of 3 extra om heen haken. Ik heb er nu 4 dus ik moet nog een eindje om er een leuke deken van te maken, maar ik ben onderweg, dus hij zal vast afkomen.

En dan hou je zo'n leuk kleurig restje van wol over!

En ik vond op Etsy zo'n enorm leuk patroon van een olifantje! Hij was zooo leuk!
De voetjes zitten vast aan het lijf gehaakt, dus dat was even een kleine uitdaging die achteraf erg mee viel!

Hier Foliant!
Hij is alleen iets te vol geduwd met vulling, dus weg en weer is het gat iets te groot, ik had alleen een haaknaald 3 gebruikt ipv een 2,5..

Zo.
Fijne zondag allemaal!

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk olifantje! Zijn achterpootjes lief in de lucht, door de vulling! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH wat leuk allemaal !! Geweldige kleurtjes ook ! Wou dat ik zo kon haken.... Volgende uitdaging ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom maar op! Ik wil je gerust leren haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow Lique!!! Wat ontzettend gaaf zeg, wat en jij toch crea zusje, ben trots op je!! Heel gaaf. Zo'n granny squares deken is echt ge-wel-dig! Haak ze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje wat een leuke vrolijke kleurtjes.
    En je olifantje is een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke granny squares! :D Ik heb daar het geduld niet voor hoor. ;) En je olifantje is ook schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hè, grannys haken! Ik ben er ook mee bezig. Zo ontspannend en leuk om te doen. Je olifantje is een schatje. Complimenten!
    Fijne zonnige zomer zondagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig olifantje en leu die squares ik ben blij als ik een bloemetje kan haken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig olifantje en mooi granny squares. Wel lekker zo'n warme deken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh wat een lief ollie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke vierkantjes, al die kleuren...
    En het olifantje is ook goed gelukt!
    leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk olifantje
    toevallig een NL haak patroon ?

    ik zoek er namelijk 1 voor me vriendje
    die is gek op olifantjjes.

    BeantwoordenVerwijderen