zondag 22 augustus 2010

Wokkel Weekend

Berners, daar begin ik weer. Berners zijn nergens zo goed in als in Wokkel liggen.
Het is soms zo om te lachen, de meest onmogelijke houdingen worden aangenomen met de logge lijven. Al heeft Blondi maar een log lijf van 47 kilo.
Koda kan wel een beetje Wokkel liggen, maar die heeft er iets meer moeite mee met z'n ruime 60 kilo'tjes!
Maar toch, het is fijn om zo je weekend te beginnen.
En dan gaat er op 28 november de Hip en Handgemaakt plaats vinden in Groningen.
Ik ben er nu al mee bezig zodat ik langzaam aan m'n dingetjes kan en mag gaan doen en tijd heb om me daar geen zorgen over te maken.

Eigenlijk lopen er te veel projectjes, maar dat komt wel goed.
Gisteren in Heerenveen bij de creatieve winkel Oenema allemaal leuke dingetjes gekocht, een paar ritsen, garen, knoopjes. En ook wol, maar die zie je verderop!
Hier de buit van mij!

Ook was ik op de camping bij m'n ouders in Friesland begonnen met de ronde stokjes.
Hopelijk kan ik binnen kort meer laten zien.

En ik kreeg vrijdag per post van Haakmuts Claire dit fantastische stofje. Ik was er al verliefd op sinds ik het bij haar had gezien, maar kon het nergens meer krijgen. Claire had al voor me gezocht en gekeken, maar ze had nog een flink stukje over, en toen kreeg ik dat van haar, samen met deze onwijs leuke en lieve kaart! Dankjouwel Claire!
Kijk overigens even op haar blog. Ze heeft weer zulke mooie buttons gemaakt die lijken op gehaakte schilderijtjes!

En jawel, dit is het nieuwe gestarte project. Als of er niet nog een granny square kleed ligt te wachten, een ronde vorm van stokjes, een 2e armwarmer die wel af gemaakt wil worden.
Maar je, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik ben begonnen met m'n nieuwe sjaal.
Ik kan je vertellen, ik heb er al zo'n 15 denk ik, meeste gebreid of gehaakt. Maar ja, 1 meer of minder? Ze komen zelfs uit Amerika over de sjaals.

Ik zal jullie op de hoogte houden.
Het is word gehaakt van dik sokken wol 'Botter IJsselmuiden OSLO.
Nou, dat was wel weer even genoeg ge'update.
Fijn weekend nog en voor mij zelfs een korte vakantie, Willem moet morgen nog 1 dagje werken en hoeft dan pas de week erop op dinsdag te werken.
En we gaan op 1 oktober nog een weekje naar Texel!

4 opmerkingen:

  1. ik vind de speldenkussentjes heel mooi; leuke kleuren
    heerlijk hoe de honden erbij ligggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Berner Senner's zijn prachtige dieren.
    Wij hebben er zelf 2 gehad, nl. Viona en Emie.
    Viona was echt een schat van een hond maar is gestorven aan kanker. Zij kan met mensen en andere honden, ook de zeer kleine. Als ze gestorven is hebben we niet getwijfeld om terug een Berner-puppy in huis te nemen. Toen ze ongeveer 1 jaar was (ze is tussen onze andere honden -Labrador, maltezer en chihuahua- opgegroeid) kwam er een nieuwe puppy(Nijntje -Lhaso Apso) bij. Spijtig voor Emie en Nijntje kon Emie Nijntje niet gerustlaten. Ze nam Nijntje in haar muil en schudde ermee. Ook begon ze andere honden te bijten. We hebben dan maar samen met de dierenarts beslist om Emie zachtjes in te slapen. Droevig hé. Nu durven we geen Berner meer in huis te nemen. Heel spijtig.

    Knutselbeertje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lique,

    Ik heb je mail adres niet als je mij dat even stuurt dat mail ik mijn adres en kan je gelijk je adres naar mij mailen.
    Mijn e-mail is simone-hummel@hotmail.com

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fleurige speldenkussentjes zijn dat!
    Dat haken in het rond gaat helemaal goedkomen bij jou, dat is helemaal niet zo moeilijk!

    Creatieve groet,
    Anna Martijne

    BeantwoordenVerwijderen