maandag 2 augustus 2010

Schoonmaken, haken, swaps

Iedereen weet het ondertussen volgens mij wel.
Als je Lique zegt, zeg je:

Lique / Handwerken / Dieren!

En eigenlijk is dat ook zo. Alleen Willem ontbreekt in het rijtje, maar hij is net zo belangrijk hoor!
Gisteren was het eerst flink doorpakken eer ik mocht gaan zitten met m'n haak werk.
De ratten moesten schoon en vlak voor dat ik de kooi open deed lagen een paar van m'n ratten heerlijk te slapen.
Nu kan ik een heel lang verhaal houden over dat ratten helemaal niet afschuwelijk, eng, vies of wat dan ook zijn, want infeite zijn ze dat alles behalve.
(ik hou een kort verhaaltje, haha)
Ze zijn lief, aanhankelijk, kennen hun baasje, zijn heel intelligent en ik meen oprecht, ik heb alle diersoorten die je kunt houden in een kooi zowat wel gehouden, maar ratten stijgen er met kop en schouders boven uit.

(foto: Flynn (l) en Cas (r) )

Waarom? Omdat ik nog nooit zo'n intelligent dier heb gehad en gezien als een rat. Op honden en katten na zijn het de dieren die heel specifiek gericht op hun baasje reageren.
Ze kennen je en weten wanneer ze jou hebben moeten!

(foto: Zazou (l) en Thijm (verdekt) )
Vinden jullie ze niet onwijs lief op de foto's? Ik kan je zeggen: in 't echt zijn ze nog veel liever!


(foto: Cas)

Het zijn schatten van beestjes!


(foto: Zazou)

Na het schoonmaken van de hokken van de dieren en ons eigen 'hok' mocht ik lekker op de bank ploffen met m'n haak werk.


Op 't moment is het amper nog amigurumi's, want m'n handen trekken het op dit moment niet, maar ik kan daarintegen wel lekker rustig en losjes bezig met m'n granny square, maar dan in de lengte!
Ik zal vast er nog een lange tijd mee bezig zijn, maar het is lekker rustig werk, waar je weinig over na hoeft te denken.

En vandaag kwam m'n swap van Swap-Bot binnen! Big Fat Envelop was het thema!

Onwijs bedankt Nikki van LiefGeval!

Onwijs leuke kleine spulletjes!

En stofjes!

Heeel erg bedankt!

Ik ben vandaag ook druk aan de naai en haak geweest voor Hermieke, maar dat komt er aan, want het moet nog even een verassing blijven he!

6 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd :)
    Wat een schattige foto's van je ratten!! Zitten ze altijd in de kooi of lopen ze wel eens los? Wat super lief dat ze zo gezellig bij elkaar liggen in die hangmatjes..
    Heb je dat zelf bedacht, of wist je dat ratten van hangmatjes houden??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een dottige ratjes;-)
    balen van je handen, maar de granny's zijn ook heel erg leuk,
    en nog bedankt voor de handige haakopruimhoes,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Hermiek: de ratten zitten in de kooi, maar lopen ook los. Het is meestal kijken wie er uit wil, en soms is dat er maar 1, soms 2, soms geen 1.. Maar meestal lopen ze dan op de tafel of op de bank, of ze vallen gewoon in slaap bij mij :)

    De hangmatten bestonden al jaren en jaren, maar echt hangmatten voor ratten waren er nog niet. Dat heb ik dus jaren gedaan met Hangmatjes & Co. Maar daar ben ik per 1 augustus mee gestopt officieel.

    @Judith: hopelijk was je tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUWIE wat een mooi SWAP pakketje zeg!!! Superdesuper, die had ik ook wel willen ontvangen!!!! ^_^
    Ook hele lieve foto's van je ratjes, mooie naam trouwens Flynn ;) :)
    Je haakwerk ziet er tof uit! Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ze zijn echt lief zo!! In het echt vind ik ze eerlijk gezegd minder, maar zo heerlijk liggend zijn het echt schatjes!! Wat een leuke kleurtjes weer, je haakwerk! En wat een ontzettend leuke swap heb je gekregen!!Hermieke krijgt vast en zeker ook een super swap, jou kennende ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes :D

    en wow mooie swap daar ga je vast weer wat moois van maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen