zondag 20 juni 2010

Creatief voor in de kooi en m'n lievelingen

De meesten weten ondertussen wel dat ik erg veel van m'n dieren hou. Ik heb een stel prachtige Berners, 2 ontzettend gekke en lieve Heilige Birmanen, en 7 ratten.
De ratten heb ik al weer zo lang, en ben ongeveer 7 jaar geleden begonnen met m'n eerste eigen bedrijfje Lique's Hangmatjes & Co. Het begon met spulletjes voor mezelf maken en toen voor een ander, er toen maar is een website voor gemaakt, uiteindelijk ingeschreven bij de KVK en zo werd alle officieel. Je kan alles bekijken op de website www.hangmatjesenco.nl
Maar ik moet jullie gaan bekennen dat Lique's Hangmatjes waarschijnlijk niet heel lang meer zal bestaan. Ik doe het al een tijd niet meer met plezier. De klanten die eerder een tevreden mailtje stuurden sturen nu alleen nog mailtjes als ze wat te klagen hebben over hangmatten die goed zijn afgeleverd en telkens weer zit ik huilend achter m'n laptop omdat ik dan twijfel of ik het nou echt niet goed heb gedaan.
Het word dus tijd om voor mezelf te gaan kiezen. Hangmatten zal ik blijven maken voor mezelf. En waarschijnlijk komt er bij Lique's Handmade ook een kopje voor hangmatten. Maar dan allemaal omdat ik het zelf leuk vind!
Vrijdag op de markt vond ik onwijs leuke fleece. Hij was wat duur dus ik zei: nahh, doe maar niet. Maar Willem zei: is 't voor je eigen? Ja. Dus toen toch gekocht. Het is de geweldige rode met witte polka dots fleece. Hier het resultaat:

M'n ratjes in hun schone kooi met de rood met witte hangmatten. Ze liggen ondertussen al weer languit te pitten.
Hier nog een foto van de kooi zonder ratjes.

Hier een paar foto's van m'n ratjes. Boven links is Cas, rechts is Flynn, onder links is Thijm en rechts onder is nog een keer Cas.

En wat ik al zei: mijn grootste lievelingen Koda en Blondi! Hier ligt Koda heerlijk te slapen op z'n kussen!
En dan m'n lieve gekke meisje Blondi.
Zijn jullie ook zo gek op jullie huisdieren? Of hebben jullie geen huisdiertjes?!

13 opmerkingen:

  1. Ik hou ook van creatoef bezigzijn en van dieren, ga met plezier je blog volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een hondje, Sjakie. Een schatje :D Uitlaten heb ik niet altijd even veel zin in, maar als ik eenmaal buiten ben is het heerlijk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik jouw frummels zo zie mis ik de mijne enorm. De laatste is z'n 3 jaar gelden overleden. Mijn allergie voor zowel de frummels als de kooivulling en het voer werd steeds erger waardoor ik uiteindelijk heb moeten afbouwen tot 0 :(

    Leuk fris kleurtje trouwens voor in de kooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er vrolijk uit met dat rode met witte stippen Lique! Dat heb je mooi gedaan. Koda ziet er zo mooi uit hè zo, hij ligt zo lekker te slapen op die foto, heel mooi om te zien. Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat lief!! Zo dan, mijn kids hebben twee woestijnratjes gehad, maar die vond ik niet zo. Ze kropen altijd in mijn trui en waren veel te klein en snel ;-) Verder hebben we zo'n beetje alles gehad, geloof ik. Konijnen, hamsters, cavia's, goudvissen, ik vind het wel belangrijk dat ze opgroeien met dieren en zelf vond ik het ook altijd heel erg leuk ;-) Nu ze ouder zijn, hebben we alleen nog twee honden, één grote schat een labrador en één wat kleiner, maar ook heel lief een kruising terrier/maltheserleeuw. Stuiver en Sammy!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik net op mezelf ging wonen op een mini kamertje heb ik ook ratjes gehad :D!!! 6 stuks
    en ook nog een keer 2 nestjes, zo leuk! Ik was
    toen nog totaal niet bezig met naaimachines dus
    meestal gingen er oude kledingstukken of sokken
    als hangmatjes in de kooi :) hihi! Dan lagen ze
    met zn allen zo heerlijk boven op elkaar in een
    hangmat. Uiteindelijk zijn ze allemaal aan ouderdom gestorven, en 2 jonkies die ik had gehouden zijn met de komst van mijn eerste kat naar een rattery gegaan waar ze goede nieuwe baasjes hebben gevonden. Inmiddels zit ik op 3 katten en een vogel. Een hondje ooit zou ik ook heel leuk vinden, maar dat is echt een toekomstdroom.
    Liefs!
    Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lique,
    Dank je wel voor je reactie op mijn blog!
    Nieuwsgierig als ik ben, kom ik hier bij jou kijken en zie dat je heel veel leuke blije spulletjes maakt. Echt super leuk allemaal!
    Ik heb me meteen aangemeld als volger.

    Wij hebben 2 hondjes. En 1 oud kippetje. Zij is al bij ons sinds april 2002. Zij kwam samen met nog 3 zusjes bij ons wonen in een schitterend kippenpaleis (door mijn man gemaakt) in de tuin. Ze loopt op haar oude dag de hele dag in de tuin te scharrelen.

    Fijne dag!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig huisje hebben je ratjes door die rood/wit gestippelde hangmatjes.

    Helaas hebben wij geen huisdieren meer, onze poes is na 16 jaar gaan hemelen en ook onze hond is na 9 jaar onverwacht overleden. Binnen 15 min was hij dood,van het ene moment op het andere was hij er niet meer. Dat is moeilijk te bevatten. Ik denk niet dat we nog aan andere hond nemen, al moet ik zeggen dat ik soms toch twijfel.

    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatjes allemaal !! Wij hebben een Cane Corso, ook zoooo lief :)

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaauw wat een leuke Amélie-matjes :) Dat heb je mooi gedaan zeg, lekker vrolijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb drie schatten van katten: Poema, Pastel en Pelouse!
    Trouwens, jouw Berner Sennen zijn zo schattig. Toen ik nog bij mijn ouders woonde heb ik er ook een gehad, Vasco. Het was echt zo'n zalige hond!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat geweldig, die hangmatjes met stippen! Als ik een ratje was, wilde ik bij jou wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super stoer zeg, die stippen. En wat een lieve beestjes. Op je vraag over de Berner stempel... Ik maak geen stempels meer in opdracht, maar mocht ik ooit een nieuw hondje willen ontwerpen dan zal ik aan je denken ;)

    BeantwoordenVerwijderen